Jesteśmy zakładem zbierania, przetwarzania i recyklingu zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Załóżmy, iż jako „zbierający” przyjmiemy w ostatnim kwartale 2008 roku zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Przekazujemy do naszego „zakładu przetwarzania”. Do końca 2008 roku nic nie robimy z odpadem. Odpad jest magazynowany. Przetworzenie odpadu odbywa się dopiero w pierwszych miesiącach 2009 roku. Odpady zostają rozebrane i przekazane do naszego zakładu recyklingu /mamy symbol X w zakresie tworzyw/. Natomiast metale żelazne i nieżelazne zostaną odsprzedane firmie, która wyeksportuje surowiec /otrzymamy potwierdzenie wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru/.
Rozumiem, iż odpady, które są przeznaczone do odzysku lub unieszkodliwiania mogą być czasowo magazynowane na terenie mojego zakładu do 3 lat i w tym też czasie, muszę je przerobić. Mam jednak pytanie: czy po przekazaniu odpadu do recylingu lub wyeksportowania odpadu /w 2009 roku/, mam prawo wystawić dla organizacji odzysku zaświadczenie o zużytym sprzęcie. /Zakładając, iż dogadam się z organizacją odzysku,że ten towar zabrałem w ich imieniu/.
Wątpliwość moją budzi jednak fakt ten, iż towar zebrałem w 2008 roku, natomiast przetworzyłem w 2009 roku. Zgodnie ze stanem faktycznym oraz zgodnie z prawem wystawię zaświadczenia, ale będą dotyczyć surowca zebranego w roku poprzednim.Czy będzie to zgodne z prawem?